Goodbye, Hello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anna-suriname - WaarBenJij.nu Goodbye, Hello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anna-suriname - WaarBenJij.nu

Goodbye, Hello

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo,

Hierbij mijn eerste reisverslag. Ik ben niet de beste schrijven die er bestaat maar hoop toch een leuk stukje te kunnen schrijven :-)

20 september was het zo ver, tas ingepakt. Dat inpakken heeft trouwens wel drie dagen in beslag genomen. Heel veel schoenen, jurkjes, rokjes, broekjes, hempjes shirtjes.. Naja de mensen die mij een beetje kennen kunnen wel inschatten hoe mijn koffer eruit zag. De vacuum zakken waren trouwens een uitkoms,t dit zorgde ervoor dat er nog meer mee kon. Vrijdag op de koffer gaan zitten en warempel hij ging nog dicht ook. Nog even wat kletsen, thee drinken en daarna maar 100 rondjes draaien in bed. Om 5 uur ging de wekker en om 6 uur op naar schiphol. Toen kwam het moment van de koffer, deze moest gewogen worden zodat die natuurlijk ook mee kon naar Suriname. Ze hadden op schiphol een vol automatische band daar kon je de koffer opleggen, werd die gewogen en hop daar ging die... Nou mooi niet dus, bij mij gaf de band aan: "uw koffer is te zwaar, ga naar de balie met medewerker".
Bij de bali aangekomen was mijn koffer dus 29 kilo ipv de toegastane 23 kilo dat kost dus weer een beetje. Maar uiteindelijk alles goed gekomen het vliegtuig in, drie filmpjes, twee rondjes lopen, drie maaltijden en een aantal toilet bezoeken later (in totaal 9 uur) kwamen we aan op vliegveld Paramaribo. Nog een uurtje in de taxi en daar was dan mijn nieuwe onderkomen voor het eerste half jaar.

Inmiddels twee en halve dag verder in Suriname kan ik jullie vertellen dat het behoorlijk heet is. De Surinaamse gewoontes: lui hangmatteren, langzaam lopen, zo min mogelijk doen, heb ik mij dan ook al flink eigen gemaakt.

Afgelopen zondag hebben we het plaatselijk zwembad bezocht. Dat is hier een 25 meter bad en een extra bad voor de kinderen. Dit is gewoon een normaal bad met hoge wanden alleen staat er gewoon iets minder water in, makkelijke oplossing dus! Langs de kant van het zwembad staan tribunes daar kun je op "chillen". Een groot grasveld met een leuk speeltuintje is er hier dus niet bij. Daarnaast waren wij ook nog een enorme attractie, zes blonde blanke dames in een zwembad vol Surinamers.

Dit waren de eerste activiteiten dan weer. De rest volgt vast in mijn andere blogs. Groetjes vanuit het zonnige, hete, en stinkende (want ze laten hier het afval overal liggen) paramaribo.

Liefs, Anna

  • 23 September 2014 - 07:40

    Anne:

    He liefje!

    Nou hebben we toch niet meer gemeet voor je weg ging!
    Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen! En ik hoop dat het een fantastische ervaring wordt. Dat heb je verdient.

    Heel veel plezier daar en voorzichtigan an

    Dikke kussen an!


  • 23 September 2014 - 08:13

    Karin:

    Lieve An,
    Pfff schreef ik net al een heel verhaal is het weg:(
    Maar mooi dat je een blog hebt aangemaakt en wij zo een beetje van jou avontuur kunnen/mogen meemaken. Heb je een leuk huis en aardige mensen. Jeetje Meis zit je daar gewoon, tis toch apart. Tja de Surinaamse gewoontes die zal je later weer moeten afwennen hihi. Nou maak mooie ervaringen en voor nu eerst nog ff chillen en dan straks aan het werk.
    Henig an en velle wille

    liefs en dikke kus Ka

  • 23 September 2014 - 08:56

    Silvia:

    Hoi Anna,

    Wat gezellig om mee te lezen!! Ben vet jaloers op het heerlijke weer! Hier is het herfst!
    Geniet van je tijd daarzo!

  • 23 September 2014 - 10:31

    Grethy:

    Het zussie,
    Altijd leuk een blog. Kunnen we mooi mee genieten van je avonturen daar. Ik geloof graag dat je je de Surinaamseggewoonten eigen kunt maken. Probeer dat als je terug bent volgend jaar ook hier af en toe te doen. Erg ontspannend nl. Aan de warmte ga je wel wennen, voor je het weet heb je het koud daar in de avond. Ben blij dat je het naar je zin hebt en ga er van uit dat je werk daar ook leuk is. Enjoy en have fun
    Kus van mij en de mannuh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2014

Fawaka!

07 December 2014

Fawaka!

08 November 2014

Van alles en nog wat :-)

29 September 2014

trip nieuw nickerie- bigi pan

23 September 2014

Goodbye, Hello

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 3124

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: