Fawaka! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anna-suriname - WaarBenJij.nu Fawaka! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anna-suriname - WaarBenJij.nu

Fawaka!

07 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal,

Hier weer een nieuw verslag, en zoals altijd weer heel wat beleefd! Allereerst de quad trip van 16 november. We waren allemaal klaar om te vertrekken dus hup in de auto. De rit naar de plek waar we quad gingen rijden verliep alleen niet zo soepel. Twee taxi's brachten ons die kant op maar.... 1 taxi kreeg pech, een rokende motor en koelvloeistof dat alle kanten op spoot. Bleek er een lek te zijn, en ja wat doe je dan? Nou heel makkelijk je haalt een bus kit en vult het gat klaar is kees. Dus hup allemaal de auto weer in om de reis voort te zetten. Aangekomen bij de quads moest het olie van de quads nog bijgevuld en er moest nog een nieuw wiel komen aangezien er 1 lek bleek te zijn.
Nou jullie lezen het al dat was weer een mooie Surinaamse start!

De quad tour zelf was geweldig. Eerst een heel stuk over de savanne over heuveltjes door de plassen en toen het oerwoud in. Met de quad over smalle bruggetjes en door een beekje onder een boomstam door. Wat een geweldige tour en we zagen er aan het eind allemaal niet uit!

Het weekend daarna hadden we een vier-daagse trip en gingen we Voltzberg beklimmen. De reis erheen heeft een hele dag gekost. Eerst 4 uur lang hobbelend in een auto en vervolgend 4 uur lang op een boot. Er was de afgelopen dagen alleen weinig water gevallen dus er waren plekken die zo ondiep waren dat we met zijn allen de boot uit moesten om hem een stukje te duwen om vervolgens weer in te stappen en de reis voor te zetten. Aangekomen op ons 'resort' de hangmatten installeren waar we de komende drie dagen in moesten slapen. De dag erop stond ons namelijk een barre tocht te wachten. De volgende dag stonden we dan allemaal ook met gezonde tegenzin op voor een tocht van 8 kilometer waarvan de laatste 250 meter steil omhoog op handen en voeten. Maar dat alles was zeker de moeite waard wat een uitzicht! We hadden van de gids gelukkig allemaal wandelstokken mee gekregen.. Nu klinkt het alsof we als een stel bejaarden de berg op zijn gewandeld maar de stokken waren zeker geen overbodige luxe. De wandeling was namelijk vrij lang en zwaar en zo kon je naast je benen ook op de stok leunen erg efficiënt dus :-)
Op de terugweg had onze gids de pas er mooi in dus snelwandelend (bijna rennend) door het oerwoud. We waren ook erg blij dat we weer terug waren bij het water en sprongen er met kleding en al in om verkoeling te zoeken. Savonds gezellig met zijn allen op de rotsen zitten met borgoe sprite en een kampvuur onder de sterrenhemel WAT EEN LEVEN!
De volgende dag stond er wederom een wandeling op de planning richting de moedervallen. We liepen door een prachtig natuurgebied dat op de wereld erfgoed lijst staat. En jullie mogen 1 keer raden wie er hier een huis mag bouwen in wereld erfgoed gebied.. Ja hoor meneer Bouterse!
savonds wederom aan de borgoe sprite maar nu 1 drankje meer zodat we ook de laatste nacht in de hangmat zouden overleven. De volgende dag konden we namelijk weer dezelfde reis terug maken.

Het was echt een super trip! veel gezien en enorm genoten. Terug met spierpijn en een huid als een krentenbol door alle muskieten beten maar dat alles was zeker de moeite waard!

En nu zijn we dan aangekomen bij ons Nederlandse momentje, SINTERKLAAS! Dit jaar iets eerder aangekomen in Suriname aan de kwattaweg, op 28 november. Wat een gezellige avond. Iedereen een gedicht en super cadeautjes. Daarna hebben we onze activiteit van het weekend, de party bus, maar weer eens opgepakt. En vervolgens op stap in Touche. Na het stappen voor ons geen shoarma maar een heerlijk diner bij de KFC aangezien dit bijna onze buren zijn :-)

Als laatste mag ik jullie melden dat mama pijl 3 december is geland in het mooie Suriname. Dus wij gaan volop genieten. In het volgende reisverslag zal ik vertellen wat voor moois we allemaal weer hebben gezien! Jullie nog even succes in het koude Nederland waar de temperaturen zijn gedaald tot onder de nul graden. Wij bakken nog even verder in temperaturen boven de 30 graden!

Liefs anna

• 07 December 2014 - 07:56

Karin:

Wohw An,
    wat een mooie avonturen beleef je. En wat een prachtige ervaringen doe je op waanzinnig. Zo een stage had ik vroeger ook wel willen hebben. Genier er nog van en zeker nu ook je moedertje er is. Tot het volgende verslag. Dikke kus Ka XXX